Leczenie
- Poziom I:
Dziecko Asklepiosa potrafi uleczyć małe, niegroźne rany za pomocą swojej mocy. Ogranicza się to tylko do draśnięć i zwyczajnie przyspiesza proces gojenia do zaledwie kilku postów. Wymagany jest kontakt fizyczny.
- Poziom II:
Ten poziom rozszerza nieco spektrum umiejętności, jednakże dziecko Asklepiosa dalej leczy tylko i wyłącznie niegroźne rany, bądź takie, które może i są spore oraz zostawią bliznę, ale nie zagrażają one życiu pacjenta. Wymagany jest kontakt fizyczny.
- Poziom III:
Tutaj dziecko Asklepiosa może już komuś uratować życie, jeśli odpowiednio wcześnie skupi się na leczeniu rany. Nie działa to na organy wewnętrzne, ale pozostałe, widoczne dla oka tkanki można zrosnąć w bardzo szybkim tempie (3 posty). Wymagany jest bliski kontakt, tzn. dłoń potomka boga medycyny musi być tuż nad raną.
- Poziom IV:
Odpowiednio skupiony potomek Asklepiosa potrafi zasklepić nawet organy wewnętrzne, które jednak muszą być widoczne w momencie przeprowadzania operacji. Najlepiej zatem zaczynać leczenie od najgłębszej rany i później sukcesywnie iść do góry, kończąc na najbardziej zewnętrznej tkance.
- Poziom V:
Dziecko Asklepiosa potrafi łatać dziury w ciele, czy nawet pobudzać kości do zrośnięcia. Czas trwania leczenia trwa zależnie od głębokości ran, ich ilości oraz od stanu zmęczenia użytkownika. Mówi się, że tą mocą da się nawet pobudzić serce znowu do bicia, ale jak dotąd zawsze było użytkowane zbyt późno, by potwierdzić pobudzające właściwości tej mocy.
Regeneracja
- Poziom I:
Dzieci Asklepiosa są w stanie zregenerować swoje ciało, dzięki czemu lekkie rany takie jak rozcięty palec, siniaki i wszystkie lekkie obrażenia zostają uleczone i znikają po 2 postach od użycia.
- Poziom II:
Potomstwo Asklepiosa jest tutaj w stanie uleczyć średnie obrażenia takie jak: stłuczenia, obrzęki lub głębsze rozcięcia na skórze, które znikają po czasie 3 postów.
- Poziom III:
Dziecko Asklepiosa może już bez problemu uleczyć mniejsze i średnie obrażenia, gdzie teraz leczenie tych mniejszych trwa 1 post, a średnie 2 posty.
- Poziom IV:
Synowie i córki boga medycyny mogą teraz leczyć poważne obrażenia swego ciała takie jak rany kłute czy krwiaki, jednak wiąże się to z pozostaniem w bezruchu na około 4 posty.
- Poziom V:
To ostatni poziom jaki mogą osiągnąć dzieci Asklepiosa. Pozwala im on na leczenie bardzo poważnych ran takich jak złamania, skręcenia, przebicie płuca itp. Trwanie całego procesu trwa od 5 do 10 postów i jest zależne od rozmiarów rany.
Trucizna
- Poziom I:
Użytkownik potrafi tworzyć różnego rodzaju trucizny oraz kwas, które nie są w stanie wyrządzić nikomu wielkiej krzywdy, ale na pewno są czymś, co wywoła dyskomfort czy może nawet jakiegoś rodzaju zatrucie. Porównywalne jest to do poparzenia pierwszego stopnia. Ich zasięg to zaledwie dwa metry, o ile użytkownik nie wykorzysta jakiegoś przedmiotu, np. probówki do umieszczenia tam cieczy z trucizną. Truciznę można wytworzyć tylko za pomocą własnego organizmu, który przenosi ją w formie śliny. Ponadto, są oni odporni na podstawowe trucizny oraz żrący kwas nie działa na nich tak, jak na innych półbogów.
- Poziom II:
Wraz z osiągnięciem tego poziomu, zasięg używania trucizny czy kwasu zwiększa się do pięciu metrów. Ponadto siła tych chemicznych związków jest nieco większa, dlatego poza dyskomfortem dziecko jest w stanie wywołać u ludzi i herosów poparzenia drugiego stopnia, a w przypadku słabszych jednostek poważne zatrucia, które wymagają hospitalizacji. Użytkownik przestaje być zależny od własnej śliny i może tworzyć truciznę oraz kwasy również za pomocą innych części ciała. Zwiększa się także odporność na trucizny i kwasy.
- Poziom III:
Zasięg dubluje się na tym poziomie, co daje dziesięć metrów użyteczności. Kwas jest tak żrący, że powoduje oparzenia trzeciego stopnia, a trucizna może w poważny sposób wpłynąć na zdrowie nawet herosa. Jeśli dostanie się chociażby do narządów wewnętrznych, istnieje szansa potężnego zatrucia, które w wyjątkowych przypadkach może poskutkować śmiercią ofiary. Ponadto pojawia się możliwość "zatrucia przedmiotu", które rozszerza zakres użytkowania mocy, ot choćby poprzez nasączenie przykładowo kawałka papieru zwiniętego w kulkę, który rzucony w inne miejsce zaczyna wydzielać trujące toksyny w obrębie kilku metrów. Odporność na trucizny i kwasy jest tak duża, że tylko użytkownik o podobnym poziomie tej mocy jest w stanie zainfekować użytkownika czymkolwiek. Nie tyczy się to oczywiście trucizn na bazie boskich produktów, na których odporności nie ma w ogóle.
- Poziom IV:
Dwadzieścia metrów zasięgu, kwas żrący do tego stopnia, że jest w stanie usunąć większość tkanek człowieka i poważnie uszkodzić herosa, trucizny mogące w kilka godzin zabić nawet najzdrowszego osobnika, a w ciągu kilku dni i najzdrowszego półboga oraz zwiększenie wydzielania trucizny i kwasów przez nasączone nimi przedmioty (teraz limit wynosi 20 metrów od zatrutego przedmiotu). To tylko ułamek tego, co daje ten poziom mocy. Warto jeszcze wspomnieć o odporności na wszelkie trucizny i kwasy, które nie pochodzą od innych półbogów bądź bogów. O dziwo, nawet cyjanek tutaj niewiele zdziała, jeśli nie stosuje go półbóg z mocą trucizny, który obniża odporność wszystkich wokół.
- Poziom V:
Mistrzostwo w stosowaniu trucizn i kwasów, które polega na pięćdziesięcio metrowym zasięgu oraz możliwości nadawania dowolnych kształtów i kolorów swoich tworów. Przy tym poziomie nawet półbogowie muszą się mieć na baczności, gdyż wystarczy oblać któregoś kwasem i nawet ci z mocą regeneracji zostaną po kilku minutach zdezintegrowani. Kwas pali wszystko na swej drodze i znika dopiero po kilku minutach, dlatego nawet półbóg nie jest w stanie tego przeżyć. Trucizny są tak skuteczne, że w ciągu kilku sekund są w stanie zabić człowieka, a herosa w ciągu kilku godzin. Zasięg zatrutych przedmiotów i wydzielanych przez nich substancji trujących czy kwasów rozszerza się do 40 metrów. Odporność na trucizny i kwasy ziemskie jest 100%, z kolei na te boskie, już nie do końca, ale jakaś się pojawia. Użytkownik odczuwa w mniejszym stopniu truciznę i kwasy innego boga czy półboga, które spadają o poziom niżej zawsze.
Umiejętność pasywna
Dzieci Asklepiosa są odporne na wszystkie ziemskie choroby. Znajdując się obok dziecka Asklepiosa drobne dolegliwości przestają nękać (np. znika migrena, ból jakiejś części ciała czy nawet ból zęba). Posiadają naturalny talent medyczny, dzięki czemu potrafią posługiwać się przyrządami medycznymi, a także przeprowadzać różne operacje.
Boskie błogosławieństwo
Dziecko Asklepiosa potrafi jednorazowo w swoim życiu uzyskać większy procent mocy od swojego rodziciela. W przypadku potomków Asklepiosa pozwala to na błyskawiczne leczenie wszystkich osób w obrębie pięciu metrów od siebie, bez konieczności dotykania ran. Mało tego, potomek Asklepiosa jest w stanie wskrzesić kogoś, kto stracił życie do 24h wstecz od momentu aktywowania trybu. Potomek może przywracać do życia zdezintegrowanych, zdekapitowanych, z wyniszczonymi organami wewnętrznymi, zasklepiają się one bowiem natychmiastowo, gdy tylko dziecko boga medycyny znajdzie się w obrębie metra od uśmierconego. Tryb trwa sześć postów, a po jego wygaśnięciu użytkownik mdleje.