Powiązania
Nyks - Matka; Tartar - Ojciec; Hypnos - Brat; Tanatos - Brat; Nemezis - Siostra
Opis
Bogini niezgody, chaosu i nieporządku. Ukazuje się w formie anielicy o czarnych skrzydłach. Jest dwulicowa, prowokuje konflikty, często to za jej sprawą herosi decydują się na działanie przeciw bogom. Swoje dzieci traktuje jak narzędzia - pod osłoną wrażliwej matki kryje się intrygantka, której jedynym celem jest szerzenie chaosu i niezgody. Nie dba o własne dzieci, o ile te nie są jej do czegoś potrzebne.
Cechy wyglądu dzieci
Brak.
Cechy charakteru dzieci
Konfliktowość, dwulicowość, manipulatorstwo, kłamstwo (nie występują wszystkie na raz).
Dzieci
- Marc Deverill
- Isabelle Lancaster
Perswazja
- Poziom I:
Dziecko Eris potrafi nakłonić kogoś do zrobienia czegoś, co ten ktoś byłby skłonny zrobić, ale z jakiegoś powodu się waha. Moc jednak nie zezwala na przymuszenia kogoś, by działał wbrew sobie i perswazja może się zakończyć różnym wynikiem, nawet jeśli wydaje się, iż łatwo będzie osobę do czegoś nakłonić. Wpływ działa wyłącznie na jednostki słabe psychicznie.
- Poziom II:
Perswazja dziecka Eris działa już nieco mocniej, jednakże dalej nie da się nakłonić człowieka do działania wbrew sobie. Zdolność działa na osoby słabe, ale istnieje też niewielka szansa, że nawet ktoś o silnej osobowości zrobi coś, do czego zostanie zachęcony perswazją dziecka Eris.
- Poziom III:
Potomek Eris jest w stanie nakłonić kogoś do zrobienia różnych rzeczy, które jednak dalej muszą iść w zgodzie z naturą danej osoby. Perswazja jednak jest pewniejsza, może zachęcić więcej niż jedną osobę, no i przede wszystkim - jej skuteczność jest dużo lepsza.
- Poziom IV:
Na tym poziomie dziecko Eris jest w stanie przekonać słabe jednostki do działania nawet wbrew sobie. Silniejsze jednostki nie są podatne aż tak bardzo na jej wpływ, jednakże przy prostych, idących zgodnie z daną osobą zachętach, istnieje ogromna szansa, że zostanie ona do czegoś zmanipulowana.
- Poziom V:
Wpływ dziecka Eris na współrozmówcę jest ogromny i tak naprawdę tylko wybitne jednostki będą potrafiły oprzeć się tej manipulacji. Przy przeciętnych osobach bądź tych słabych, istnieje niemal stuprocentowa szansa na to, że zrobią one to, do czego zachęca je potomek bogini niezgody. Manipulacja może zadziałać nawet na zwierzę (w tym te magiczne).
Umbrakineza
- Poziom I:
Dziecko Eris jest w stanie manipulować w niewielkim stopniu ciemnością. Ogranicza się to do widzenia w niej, a także do osłabiania skupisk światła w obrębie 10 metrów od użytkownika.
- Poziom II:
Manipulacja ciemnością rozszerza się o możliwość tworzenia niewielkich kul (o wielkości piłek golfowych) cienia, które naładowane mroczną energią mogą zranić w niewielkim stopniu przeciwnika. Dodatkowo osłabianie działania światła (bądź całkowite zaciemnienie) rozszerza się do 15 metrów od użytkownika.
- Poziom III:
Poza rozwojem poprzednich umiejętności, czyli tworzenia niewielkich kul naładowanych mroczną energią oraz zaciemniania otoczenia do 25 metrów od siebie, dochodzi również umiejętność schowania się we własnym cieniu, dzięki czemu stajemy się niewrażliwi np. na pogodę. Użytkownik może maksymalnie dwa posty ukrywać się w cieniu na tym poziomie.
- Poziom IV:
Na tym poziomie zasięg zaciemniania otoczenia wzrasta do 40 metrów od użytkownika, a same kule naładowane mroczną energią mogą również przyjąć inny kształt - można zatem pokusić się o stworzenie czegoś w rodzaju broni. Chowanie się we własnym cieniu zostaje rozbudowane o podróż za jego pomocą oraz przedłuża się o kolejne dwa posty, co daje 4 posty ukrycia w cieniu.
- Poziom V:
Zaciemnienie rozszerza się do 50 metrów od użytkownika, a kule mrocznej energii są w stanie wyrządzić duże szkody. Oberwanie nią przypomina mocne uderzenie pięścią. Dodatkowo można chować się nie tylko w swoim cieniu, ale również w każdym innym, co wymaga od nas tyle samo energii. Proces ten wydłuża się do ośmiu postów maksymalnie, a sam dystans, jaki użytkownik może w cieniu pokonać to maksymalnie sto metrów.
Umiejętność pasywna
Dzieci Eris roztaczają wokół siebie nerwową atmosferę, przez co bardzo często dochodzi do spięć między kimś w ich obecności.
Boskie błogosławieństwo
Dziecko Eris potrafi jednorazowo w swoim życiu uzyskać większy procent mocy od swojego rodziciela. W przypadku potomków Eris pozwala to na zmanipulowanie kilkoma umysłami na raz, które bez wahania wykonują każdy rozkaz użytkownika (limit: 15 umysłów na raz). Mało tego, mroczna energia, jaką dysponuje potomek bogini niezgody jest dużo wyższa i pozwala na tworzenie różnych kształtów. Tryb trwa przez sześć postów, po jego wygaśnięciu użytkownik mdleje.