Geokineza
- Poziom I:
Dziecko Hadesa jest w stanie w niewielkim stopniu kontrolować ziemię wokół siebie. Ogranicza się to do manipulowania piaskiem czy w nieznacznym stopniu podłożem. Nie ma tutaj mowy o kontrolowaniu większych skupisk ziemi, bo maksymalny zasięg, jaki może objąć dziecko Hadesa swoją mocą to raptem 5 metrów. Ponadto, w żaden sposób nie jest on w stanie unosić kawałków ziemi i ciskać nimi w przeciwników.
- Poziom II:
Zasięg kontrolowalnej ziemi zwiększa się do 15 metrów. W dodatku dziecko Hadesa jest w stanie poruszać daną strukturą i rzucać nią w przeciwników z prędkością do 50 km/h, pamiętając jednak o tym, że jego limit to 15 metrów i dalej skała nie poleci (po pokonaniu limitu, konstrukt porusza się wyłącznie za pomocą standardowej fizyki).
- Poziom III:
Ten poziom rozszerza zakres użytkowania geokinezy do 25 metrów. Pojawia się także możliwość nieznacznego poruszania płytami tektonicznymi, co wywołuje drżenia, a przy najbardziej niestabilnych podłożach nawet trzęsienia ziemi. Prędkość lewitujących konstruktów skalnych zwiększa się do 70 km/h.
- Poziom IV:
Zasięg użytkowania geokinezy zwiększa się do 35 metrów, a prędkość konstruktów skalnych do 100 km/h. Ten poziom pozwala na znaczną manipulację glebą, dzięki czemu bez problemu potomek Hadesa jest w stanie tworzyć wzniesienia, wgłębienia czy nawet wyrwy w ziemi. Ponadto, jego wpływ na płyty tektoniczne jest nieco większy i tym samym jest on zdolny wytwarzać trzęsienia ziemi o wysokiej skali w rejonach słynących z tego rodzaju kataklizmów oraz o niskiej skali, czasem nawet nieodczuwalnej w regionach niezagrożonych.
- Poziom V:
Dziecko Hadesa może manipulować glebą w obrębie 50 metrów od siebie, a prędkość z jaką poruszają się geokinetyczne konstrukty w obrębie oddziaływań herosa wzrasta do 120 km/h. Przy tym poziomie nawet w najbezpieczniejszych rejonach globu, potomek Pana Podziemi jest zdolny wywołać odczuwalne trzęsienie ziemi.
Nekromancja - Zombie
- Poziom I:
Dziecko Hadesa potrafi wezwać jednego zombie na okres dwóch postów, który po kontakcie z obiektem natychmiast znika. Sam przyzwany zombie nie posiada żadnych dodatków jak np. broń. Dystans, jaki zombie może pokonać (bądź na jakim może się zjawić) wynosi 3 metry od użytkownika. Poczynania zombie są uzależnione od myśli użytkownika - to on nią kieruje.
- Poziom II:
Dziecko Hadesa potrafi wezwać jednego zombie na okres czterech postów, który znika dopiero po drugim kontakcie z obiektem. Dystans, jaki zombie może pokonać (bądź na jakim może się zjawić) wynosi 6 metrów od użytkownika. Dodatkowo, dziecko Hadesa może wezwać kolejnego zombie, wtedy jednak czas działania mocy zmniejsza się o połowę (tzn. przy wezwaniu dwóch zombie jednocześnie, okres ich przebywania na polu walki wynosi dwa posty, o ile nie wykonają one dwóch kontaktów z innym obiektem). Poczynania zombie są uzależnione od myśli użytkownika - to on nią kieruje.
- Poziom III:
Dziecko Hadesa potrafi wezwać jednego zombie na okres sześciu postów, dwa na okres trzech bądź trzy na okres dwóch. Znika on dopiero po czwartym kontakcie z obiektem. Sam przyzwany zombie posiada już nieco bardziej zarysowany kształt, bowiem przypomina on greckiego wojownika, widać u niego bowiem coś na wzór zbroi oraz jest zaopatrzony w krótki miecz. Dystans, jaki zombie może pokonać (bądź na jakim może się zjawić) wynosi 8 metrów od użytkownika. Poczynania zombie są uzależnione od myśli użytkownika - to on nią kieruje.
- Poziom IV:
Dziecko Hadesa potrafi wezwać jednego zombie na okres ośmiu postów, dwa na okres sześciu, trzy na okres czterech bądź cztery na okres dwóch. Znika on dopiero po piątym kontakcie z obiektem. Sam przyzwany zombie posiada pełny kształt, bowiem przypomina on uzbrojonego greckiego wojownika z mieczem oraz tarczą. Dystans, jaki zombie może pokonać (bądź na jakim może się zjawić) wynosi 10 metrów od użytkownika. Poczynania zombie są uzależnione od myśli użytkownika - to on nim kieruje, aczkolwiek w przypadku wezwania tylko jednego, istnieje szansa, że posiada on własny instynkt.
- Poziom V:
Dziecko Hadesa potrafi wezwać jednego zombie na okres dziesięciu postów, dwa na okres ośmiu, trzy na okres sześciu, cztery na okres trzech bądź pięć na okres dwóch. Znika on dopiero po szóstym kontakcie z obiektem. Sam przyzwany zombie posiada pełny kształt, przypomina on herosa. Także użytkownik wybiera, jaki typ uzbrojenia ma zombie (może posiadać od mieczy po broń palną z wyłączeniem magicznych artefaktów). Dystans, jaki zombie może pokonać (bądź na jakim może się zjawić) wynosi 15 metrów od użytkownika. Poczynania zombie nie są uzależnione od myśli użytkownika. Mają swój własny instynkt i w przypadku wezwania zombie inspirowanego np. doświadczonym wojownikiem, istnieje ogromna szansa, że pokaże ułamek swojego geniuszu na polu bitwy. Wykonują one bez wahania każdy rozkaz użytkownika.
Umbrakineza
Poziom I:
Dziecko Hadesa jest w stanie manipulować w niewielkim stopniu ciemnością. Ogranicza się to do widzenia w niej, a także do osłabiania skupisk światła w obrębie 15 metrów od użytkownika.
- Poziom II:
Manipulacja ciemnością rozszerza się o możliwość tworzenia niewielkich kul (o wielkości piłek golfowych) cienia, które naładowane mroczną energią mogą zranić w niewielkim stopniu przeciwnika. Dodatkowo osłabianie działania światła (bądź całkowite zaciemnienie) rozszerza się do 20 metrów od użytkownika.
- Poziom III:
Poza rozwojem poprzednich umiejętności, czyli tworzenia niewielkich kul naładowanych mroczną energią oraz zaciemniania otoczenia do 35 metrów od siebie, dochodzi również umiejętność schowania się we własnym cieniu, dzięki czemu stajemy się niewrażliwi np. na pogodę. Użytkownik może maksymalnie dwa posty ukrywać się w cieniu na tym poziomie.
- Poziom IV:
Na tym poziomie zasięg zaciemniania otoczenia wzrasta do 55 metrów od użytkownika, a same kule naładowane mroczną energią mogą również przyjąć inny kształt - można zatem pokusić się o stworzenie czegoś w rodzaju broni. Chowanie się we własnym cieniu zostaje rozbudowane o podróż za jego pomocą oraz przedłuża się o kolejne dwa posty, co daje 4 posty ukrycia w cieniu.
- Poziom V:
Zaciemnienie rozszerza się do 60 metrów od użytkownika, a kule mrocznej energii są w stanie wyrządzić duże szkody. Oberwanie nią przypomina mocne uderzenie pięścią. Dodatkowo można chować się nie tylko w swoim cieniu, ale również w każdym innym, co wymaga od nas tyle samo energii. Proces ten wydłuża się do ośmiu postów maksymalnie, a sam dystans, jaki użytkownik może w cieniu pokonać to maksymalnie dwieście metrów.
Umiejętność pasywna
Dziecko Hadesa roztacza wokół siebie mroźną i bardzo negatywną aurę. Ludzie w jego otoczeniu czują się lekko przemarznięci, ponadto w ich głowie zaczynają pojawiać się negatywne myśli.
Boskie błogosławieństwo
Podczas użycia swojego boskiego pierwiastka dziecko Hadesa jest w stanie przyzwać armię 100 zombie poziomu V. Ponadto wokół niego pojawia się skupisko mroku, które dowolnie może kontrolować. Jest on również w stanie kontrolować ziemię w obszarze 80 metrów od siebie. Tryb trwa przez sześć postów, a po jego wygaśnięciu użytkownik mdleje.