Chlorokineza
- Poziom I:
Dziecko jest w stanie przyspieszać nieznacznie wzrost roślin. Pojawia się także możliwość wpływania na kierunek ich wzrostu.
- Poziom II:
Na tym poziomie dziecko jest w stanie w małym stopniu kontrolować rośliny znajdujące się w promieniu 10 metrów od niego. Jest ono w stanie stworzyć przed sobą krzew, itp.
- Poziom III:
Ten poziom umożliwia dziecku kontrolować wzrost roślin. Jest ono w stanie tworzyć małe drzewa i krzewy w swoim otoczeniu. Ma ono także możliwość kontroli tych, które znajdują się w jego zasięgu.
- Poziom IV:
Dziecko jest w stanie w szybkim czasie tworzyć rośliny. Może ono np wytworzyć z ziemi pnącza, które unieruchamiają słabszego przeciwnika.
- Poziom V:
Na tym poziomie siła i wytrzymałość roślin wzrasta. Dziecko jest w stanie tworzyć roślinne twory i pnącza o twardości przypominającej wiekowe drzewa.
Umbrakineza
- Poziom I:
Dziecko Nerthus jest w stanie manipulować w niewielkim stopniu ciemnością. Ogranicza się to do widzenia w niej, a także do osłabiania skupisk światła w obrębie 10 metrów od użytkownika.
- Poziom II:
Manipulacja ciemnością rozszerza się o możliwość tworzenia niewielkich kul (o wielkości piłek golfowych) cienia, które naładowane mroczną energią mogą zranić w niewielkim stopniu przeciwnika. Dodatkowo osłabianie działania światła (bądź całkowite zaciemnienie) rozszerza się do 15 metrów od użytkownika.
- Poziom III:
Poza rozwojem poprzednich umiejętności, czyli tworzenia niewielkich kul naładowanych mroczną energią oraz zaciemniania otoczenia do 25 metrów od siebie, dochodzi również umiejętność schowania się we własnym cieniu, dzięki czemu stajemy się niewrażliwi np. na pogodę. Użytkownik może maksymalnie dwa posty ukrywać się w cieniu na tym poziomie.
- Poziom IV:
Na tym poziomie zasięg zaciemniania otoczenia wzrasta do 40 metrów od użytkownika, a same kule naładowane mroczną energią mogą również przyjąć inny kształt - można zatem pokusić się o stworzenie czegoś w rodzaju broni. Chowanie się we własnym cieniu zostaje rozbudowane o podróż za jego pomocą oraz przedłuża się o kolejne dwa posty, co daje 4 posty ukrycia w cieniu.
- Poziom V:
Zaciemnienie rozszerza się do 50 metrów od użytkownika, a kule mrocznej energii są w stanie wyrządzić duże szkody. Oberwanie nią przypomina mocne uderzenie pięścią. Dodatkowo można chować się nie tylko w swoim cieniu, ale również w każdym innym, co wymaga od nas tyle samo energii. Proces ten wydłuża się do ośmiu postów maksymalnie, a sam dystans, jaki użytkownik może w cieniu pokonać to maksymalnie sto metrów.
Psychokineza
- Poziom I:
Dziecko jest w stanie używać szeroko rozumianych mocy związanych ze zdolnościami psionicznymi, jednakże ich siła oraz limity są bardzo niewielkie. Na tym poziomie użytkownik jest w stanie używać telepatii, która polega wyłącznie na wysłaniu wiadomości za pomocą myśli do innej osoby znajdującej się w zasięgu wzroku. Komunikat dociera do adresata, jednak jeśli ten nie posiada umiejętności telepatii, nie jest w stanie odpowiedzieć, przez co nie ma możliwości nawiązać dialogu na tym etapie. Ponadto, użytkownik jest w stanie lewitować oraz używać telekinezy - lewitacja polega na unoszeniu się w powietrzu i pokonywania niedługich dystansów (1 km) na niezbyt dużej prędkości zaledwie do 20 km/h. Z kolei limitem telekinezy jest unoszenie obiektów ważących maksymalnie 2 kilogramy (może to być też kilka przedmiotów o łącznej wadze w kg).
- Poziom II:
Na tym poziomie dziecko zyskuje większe spektrum możliwości. Przede wszystkim dystans użytkowania telepatii zwiększa się do 200 metrów oraz w przypadku kontaktu z za pomocą myśli z osobami w zasięgu wzroku, istnieje możliwość otrzymania informacji zwrotnej nawet jeśli ów osoba nie posiada zdolności telepatii. Lewitacja pozwala pokonywać większe dystanse (2 km) na większej prędkości do 30 km/h. Limit telekinezy również zwiększa się do 20 kilogramów. Ponadto pojawia się możliwość tworzenia widzialnych pól energetycznych do 5 metrów od użytkownika, które mogą służyć do obrony. Nie są one jednak na tyle mocne, by wytrzymać ataki bardziej wprawionych herosów.
- Poziom III:
Dziecko jest w stanie używać telepatii na 500 metrów oraz w przypadku kontaktu z osobami do 250 metrów, uzyskiwania informacji zwrotnej nawet jeśli ów osoba nie posiada zdolności telepatii. Ponadto, rozszerza się jej zakres i psionik może wchodzić do umysłów osób w zasięgu wzroku: może odczytywać ich wspomnienia, myśli, wyciągać nawet największe sekrety. Ma to też zastosowanie medyczne, bowiem użytkownicy psychokinezy mogą "poukładać" myśli osób z urazami psychicznymi, pomagając im tym samym wyzdrowieć. Limit lewitacji zwiększa się do dystansu 5 km oraz prędkości do 40 km/h. Telekineza z kolei uzyskuje większe pole manewru, bowiem użytkownik jest w stanie unieść obiekty o łącznej wadze 50 kilogramów. Pola energetyczne z kolei mogą być zarówno widzialne, jak i niewidzialne (tworząc tym samym wrażenia ściany) oraz są znacznie mocniejsze, mogące przetrwać nawet silniejsze ataki z poziomu III dowolnej kinezy. Ich zasięg zwiększa się do 10 metrów.
- Poziom IV:
Psychokineza na tym poziomie wchodzi w swoje niemal maksymalne możliwości dla zwykłego półboga. Zasięg telepatii zwiększa się do 1 kilometra, a w przypadku chęci uzyskania informacji zwrotnej od osoby nie posiadającej tej zdolności, zakres ten zwiększa się do 500 metrów. Psonik bez problemu może wchodzić do umysłów nawet tych herosów, którzy uzyskali pewną odporność na czytanie w myślach. Lewitacją można pokonać dystans do 10 km w prędkości 50 km/h. Telekinezą zaś można podnosić obiekty o łącznej wadze 100 kilogramów. Pola energetyczne są w stanie wytrzymać wiele ataków, mają zasięg 20 metrów, a ponadto zyskują nowe możliwości: wewnątrz takiego pola energetycznego można uzyskać niewrażliwość na wiele zdolności. Przykładowo: wewnątrz bariery potomek Afrodyty nie może użyć na kimkolwiek wewnątrz bańki czaromowy. Ponadto użytkownik zyskuje możliwość tworzenia psionicznych pocisków, które siłą dorównują tworom innych kinez z tego poziomu.
- Poziom V:
Ostatni poziom psychokinezy, który może osiągnąć heros. Na tym etapie zasięg jego telepatii zwiększa się do 5 kilometrów, a w przypadku chęci uzyskania informacji zwrotnej od osoby nie posiadającej tej zdolności, zakres zwiększa się do 2,5 kilometra. Psonik bez problemu może spenetrować dowolny umysł (z wyłączeniem innego psionika o podobnym poziomie psychokinezy). Lewitacja pozwala na pokonywanie dystansu 20 km w prędkości do 60 km/h. Telekinezą zaś można podnosić obiekty o łącznej wadze 500 kilogramów. Pola energetyczne są bardzo skuteczne, ich zasięg to 50 metrów, a poza możliwościami z poprzednich poziomów, psionik ma możliwość użytkowania wewnątrz bańki specjalnej medytacji, która przyspiesza wszystkie procesy życiowe: działa to na zasadzie regeneracji zarówno zdrowia, jak i energii. Psoniczne pociski mogą zyskiwać nowe kształty, a ich siła dorównuje tworom innych kinez z tego poziomu. Ostatnim urozmaiceniem tej mocy jest możliwość tworzenia prostych projekcji astralnych, które mają zasięg 1 kilometra i mogą służyć na różne sposoby. Nie są w stanie nikogo zranić, ale mogą pomóc np. w nauce, bowiem całą wiedza projekcji astralnych przenosi się na użytkownika, gdy tylko te znikną. A że są to byty astralne, nie wymagają regeneracji tak jak ciało potrzebujące snu, witamin czy soli mineralnych.
Umiejętność pasywna
Dzieci Nerthus mają świetną rękę do roślin i pobudzają życie wokół siebie, zwłaszcza nocą, bo wtedy ich moce są najsilniejsze.
Boskie błogosławieństwo
Dziecko Nerthus jest w stanie kontrolować wszystkie rośliny w promieniu 40 metrów od siebie, zarówno ich wielkość, jak i kształt czy właściwości chemiczne. Tryb trwa sześć postów, a po jego wygaśnięciu użytkownik mdleje.